Passa al contingut principal

L'arquitectura asteca (3r ESO C)

El grup format per Dymas, Natzaret i Aaron ens han explicat la importància de la religió en aquesta societat on l'emperador era el cap polític i religiós.
Els descobriments arqueològics han mostrat com a sota de la piràmide hi havia un altra idèntica però més petita, sembla ser que es va considerar que s'havia de construir un temple més gran per a donar major importància al poder de l'emperador.
Amb 4 escales de 99 esglaons cadascuna més la cúspide sumat s'obté 365, tants com dies té l'any, veiem com eren grans coneixedors de l'astronomia. El sol entrava pels les cavitats i el seu reflex en els angles dels esglaons formava una ombra com una serp.
Els arqueòlegs creuen que a dins de la segona piràmide encara hi havia un altra de més petita i a dins d'aquesta una font d'aigua, per als asteques l'aigua era l'origen de la vida i també allí on anaven quan arribava la mort.
A dalt de la piràmide estava l'altar on s'oferien sacrificis humans, la sang rajava per les escales del temple. 
Aquesta és la piràmide esglaonada que han fet ells:
No té res a envejar a la pirámide original:
Ens han deixat bocabadats amb la seua presentació. Han construït un temple asteca, una piràmide esglaonada, amb les dos piràmides interiors.

Han fet molt bon treball!!!

Si voleu tenir més informació sobre la civilitació asteca podeu visitar aquest blog:
https://cultura-azteca.com/



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

I va arribar un vaixell a la península de Yucatan

El grup format per Cristian, Ferran O. Adrià i Martí ens han explicat la civilització maia amb la projecció d'una diapositiva:


Després ens ho hem passat molt bé amb la petita dramatizació que han presentat a la classe. Aquí us la deixem, fixeu-vos que ben elaborat està l'escenari que reprodueix el paisatge original:


El nostre blog de ciències socials.

Iniciem l'aventura d'aprendre junts. Una de les activitats d'avaluació del primer trimestre és una exposició oral d'un treball en grup, les indicacions són que es valorarà la creativitat, que si volem podem fer un power point, però que podem anar més enllà, tant com la nostra imaginació ens porti. Està relacionat amb els continguts de la unitat didàctica "Els descobriments geogràfics".  Després d'explicar a l'aula el descobriment d'Amèrica per part dels castellans i portuguesos hem començat a fer un treball col·laboratiu. Hem fet grups heterogenis, en tots els grups hi ha un portaveu, un secretari o secretària, i dos vocals. Ens hem repartit la feina segons les indicacions prèvies i a partir d'aquí anem fent cadascú la seua tasca, abans però ens hem posat d'acord sobre què farem, com ho farem i perquè ho farem; l'important és aprendre i comprendre per a poder compartir-ho amb els companys i companyes el dia de l'exposició a classe. La…

Religió, economia i societat de la cultura INCA (3r ESO A)

El grup format per Yasmina, Cosmina, Blanca i Ismael han preparat un power point per a explicar aquests aspectes de la cultura INCA.
Aquest és el seu DIARI DE TREBALL:

L'exposició ha estat molt interessant. Blanca ha preparat una piràmide per a explicar la societat estamental:
Hem aprés que la societat es coneix pel nom del seu monarca, l'INCA, és la representació del déu Sol, intermediari entre els déus i els homes. L'Inca està casat amb la COYA, filla de la Lluna, l'hereu del regne és l'AUQUI, no té perquè ser el primogènit, sinó el que està més ben preparat per a governar.
Yasmina ens ha explicat l'economia, que no coneixeien la moneda i utilitzaven l'intercanvi o el treball per a comerciar; Cosmina ha parlat dels principals déus.  Ismael ha participat en la recerca d'informació per a l'elaboració d'aquest power point:

La cultura inca from Joana Subirats Alvarez
A més a més han cercat un vídeo al youtube que hem visionat on s'explica que co…