Passa al contingut principal

El nostre blog de ciències socials.

Iniciem l'aventura d'aprendre junts. 

Una de les activitats d'avaluació del primer trimestre és una exposició oral d'un treball en grup, les indicacions són que es valorarà la creativitat, que si volem podem fer un power point, però que podem anar més enllà, tant com la nostra imaginació ens porti.
Està relacionat amb els continguts de la unitat didàctica "Els descobriments geogràfics"
Planisferi de Cantino, any 1502 (1)
Després d'explicar a l'aula el descobriment d'Amèrica per part dels castellans i portuguesos hem començat a fer un treball col·laboratiu. Hem fet grups heterogenis, en tots els grups hi ha un portaveu, un secretari o secretària, i dos vocals. Ens hem repartit la feina segons les indicacions prèvies i a partir d'aquí anem fent cadascú la seua tasca, abans però ens hem posat d'acord sobre què farem, com ho farem i perquè ho farem; l'important és aprendre i comprendre per a poder compartir-ho amb els companys i companyes el dia de l'exposició a classe.
La temporització és la següent: tres sessions lectives per a treball a l'aula i dues sessions per a exposicions dels treballs realitzats.
El secretari o la secretària de cada grup té l'encàrrec d'avaluar el treball individual de tots els membres del seu grup, a l'igual que la professora, la Joana Subirats i el professor Manel Llarch, que també ens posen una nota del treball diari segons l'observació i les evidències. Al final de la sessió comentem la nota i si estem d'acord o no i el perquè si escau.
De moment hi ha grups que estan preparant coses molt interessants, que no podem dir perquè es tracta de motivar a la resta de companys i la intriga és bona aliada de l'atenció.

(1) Font imatge: Blog: Espejo de navegantes; entrada: Los mapas autènticos del Tratado de Tordesillas; publicat per Andrea Zucas 19-4-2014


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

L'arquitectura asteca (3r ESO C)

El grup format per Dymas, Natzaret i Aaron ens han explicat la importància de la religió en aquesta societat on l'emperador era el cap polític i religiós. Els descobriments arqueològics han mostrat com a sota de la piràmide hi havia un altra idèntica però més petita, sembla ser que es va considerar que s'havia de construir un temple més gran per a donar major importància al poder de l'emperador. Amb 4 escales de 99 esglaons cadascuna més la cúspide sumat s'obté 365, tants com dies té l'any, veiem com eren grans coneixedors de l'astronomia. El sol entrava pels les cavitats i el seu reflex en els angles dels esglaons formava una ombra com una serp. Els arqueòlegs creuen que a dins de la segona piràmide encara hi havia un altra de més petita i a dins d'aquesta una font d'aigua, per als asteques l'aigua era l'origen de la vida i també allí on anaven quan arribava la mort. A dalt de la piràmide estava l'altar on s'oferien sacrificis humans

Religió, economia i societat de la cultura INCA (3r ESO A)

El grup format per Yasmina, Cosmina, Blanca i Ismael han preparat un power point per a explicar aquests aspectes de la cultura INCA. Aquest és el seu DIARI DE TREBALL:   L'exposició ha estat molt interessant. Blanca ha preparat una piràmide per a explicar la societat estamental: Hem aprés que la societat es coneix pel nom del seu monarca, l'INCA, és la representació del déu Sol, intermediari entre els déus i els homes. L'Inca està casat amb la COYA, filla de la Lluna, l'hereu del regne és l'AUQUI, no té perquè ser el primogènit, sinó el que està més ben preparat per a governar. Yasmina ens ha explicat l'economia, que no coneixeien la moneda i utilitzaven l'intercanvi o el treball per a comerciar; Cosmina ha parlat dels principals déus.  Ismael ha participat en la recerca d'informació per a l'elaboració d'aquest power point: La cultura inca from Joana Subirats Alvarez A més a més han cercat un vídeo al youtube q